Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

Αιτήματα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αριδαίας

Κε Δήμαρχε,
Κε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,
Κοι Αντιδήμαρχοι,
Κε Πρόεδρε της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας,
Κοι/ες Δημοτικοί Σύμβουλοι,


Όπως διαπιστώνετε και εσείς καθημερινά, ειδικά στην πόλη της Αριδαίας αλλά και σε αρκετά χωριά του Δήμου μας, υπάρχει σοβαρότατο έλλειμμα ελεύθερων χώρων για παιχνίδι, αναψυχή και άλλες δραστηριότητες. Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι και οι σχολικές αυλές που θα μπορούσαν να αποτελούν ελεύθερους χώρους για τέτοια χρήση, κλειδώνονται.

Οι σύλλογοι Γονέων και κηδεμόνων της πόλης μας απευθύνονται σε όλους εσάς θέλοντας να σας εκθέσουν κάποιες σκέψεις αλλά και να σας προτείνουν κάποιες επιλογές, που κατά τη γνώμη μας, είναι απολύτως λογικές και πολύ εύκολα υλοποιήσιμες.


Οι χώροι των σχολικών αυλών, τις ώρες λειτουργίας των σχολείων αναμφισβήτητα εξυπηρετούν τις γενικότερες εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας. Τις υπόλοιπες ώρες θα μπορούσαν να αποτελούν ανοιχτούς δημόσιους χώρους, ελεύθερου παιχνιδιού, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων.


Προβάλλεται ο ισχυρισμός πως αυτό γίνεται προκειμένου να αποφευχθούν ζημιές και κακόβουλες ενέργειες στα σχολικά συγκροτήματα. Έχει αποδειχτεί ωστόσο ότι η περίφραξη των σχολικών αυλών δεν σταματά τους κακόβουλους και αποφασισμένους να προκαλέσουν ζημιές. Παράλληλα όμως τα παιδιά μην έχοντας άλλους χώρους να παίξουν αναγκάζονται είτε να παρακάμπτουν τα κιγκλιδώματα των αυλών (με μεγάλο κίνδυνο ατυχήματος, είτε να παίζουν στους δρόμους και στα πεζοδρόμια. Όλοι, για παράδειγμα, θα έχετε δει τη συμβαίνει στο πεζοδρόμιο μπροστά από την Εμπορική Τράπεζα.


Οι σχολικές αυλές, αποτελούν ένα ανεκτίμητο απόθεμα δημόσιου ελεύθερου χώρου για τους κατοίκους -και ειδικότερα για τα παιδιά. Ο χρόνος που οι χώροι των σχολικών αυλών δεν εξυπηρετούν τις γενικότερες εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας (καλοκαίρι, γιορτές, Σαββατοκύριακα, απογευματινές ώρες) ίσως να αποτελεί και το 50% του συνολικού χρόνου. Με την απόδοσή τους για χρήσεις όπως αυτές που σας προαναφέραμε, μπορούν να επιτευχθούν σημαντικά αποτελέσματα:
• Τα παιδιά θα έχουν χώρο να παίξουν ελεύθερα αξιοποιώντας τις υποδομές κα τις εγκαταστάσεις των σχολικών αυλών.
• Οι γειτονιές αποκτούν ή πολλαπλασιάζουν τους χώρους αναψυχής.
• Ο σχολικός χώρος, αποτελεί για τα παιδιά τον πρώτο βασικό χώρο κοινωνικοποίησής τους, ανάπτυξης αντιλήψεων όπως η ομαδικότητα και η συλλογικότητα. Η ελεύθερη πρόσβαση στους σχολικούς χώρους μπορεί να τους συνδέσει επιπλέον με τον ευρύτερο κοινωνικό χώρο (γειτονιά, σπίτι), με θετικό τρόπο αμβλύνοντας την υπαρκτή αντίληψη ότι το σχολείο αποτελεί έναν χώρο αποξένωσης και πειθαναγκασμού.
• «Μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων ανάδειξης και διαχείρισης της σχολικής αυλής σε άλλες περιοχές, αποδείχθηκε ότι οι μαθητές είναι ικανοί να φέρουν μεγάλες αλλαγές στο χώρο που περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους. Ενδιαφέρονται περισσότερο για το σχολείο τους και τους συμμαθητές τους. Θεωρούν το χρόνο παραμονής τους στο σχολείο πολύ δημιουργικό.
Παρατηρήθηκε ακόμα μείωση των ατυχημάτων στην αυλή του σχολείου, ενώ επιπλέον μειώθηκαν τα απορρίμματα. Οι μαθητές παίζουν ομαδικά παιχνίδια χωρισμένοι σε μεγάλες ομάδες, που τα μέλη τους διαφέρουν ηλικιακά, δηλ. παιδιά από διαφορετικές τάξεις ανήκουν στην ίδια ομάδα».


Ο περιορισμός των ελεύθερων χώρων καθιστούν πλέον τις σχολικές αυλές ασφαλή διέξοδο για τα παιδιά. Τα σχολεία πρέπει να μένουν «ζωντανά» και εκτός του τυπικού ωραρίου. Με δραστηριότητες -εντός και εκτός των κτιριακών εγκαταστάσεων- από τους συλλόγους των γονιών, το δήμο κλπ. Αλλά κυρίως να διατηρούν τις αυλές ανοιχτές για ελεύθερο παιχνίδι. Ήδη σε πάρα πολλές πόλεις από τη δημοτική τους αρχή έχει καθιερωθεί να μένουν ανοικτά τα προαύλια όλες τις ημέρες της εβδομάδας και να γεμίζουν με παιδιά που αλλιώς δεν θα ήξεραν που να παίξουν.


Θεωρούμε χρέος μας και επιθυμούμε, τη συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την σχολική κοινότητα, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ενδεχόμενες φθορές ή ζημιές.
Επίσης οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων σας δηλώνουμε ότι είμαστε διατεθειμένοι να εγγυηθούμε το κλείδωμα της αυλής του σχολείου μας τις νυχτερινές ώρες.


Μαζί με την επιστολή μας σας επισυνάπτουμε : συνεντεύξεις υπουργών, υφυπουργών και νομαρχών σχετικές με το άνοιγμα των σχολικών αυλών στην τοπική κοινωνία. Το ΦΕΚ που αφορά την πρωτοβουλία του Υφυπουργείου Παιδείας για το πρόγραμμα «αθλοχώροι γειτονιάς». Ρεπορτάζ από έντυπα μέσα για πρωτοβουλίες δήμων για την μεταμόρφωση των σχολικών αυλών σε ανοικτούς δημόσιους χώρους.


---
1. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Γ.Ε. ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
2. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
3. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
4. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
5. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
6. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

1 σχόλιο:

  1. συγχαρητηρια για την πρωτοβουλία. Δυστυχώς έχουμε φθάσει να αγωνιζόμαστε για τα αυτονόητα.
    οι υποδομές πρέπει να αξιοποιούνται για την κοινωνία, στην οποία και ανήκουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News