“Στην προκήρυξη Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για την προμήθεια... και εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία, προχώρησε η Εγνατία Οδός Α.Ε. Η προκήρυξη για το έργο, ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ, που υπέστη αρκετές τροποποιήσεις και καθυστερήσεις, δημοσιεύτηκε τελικά την Τετάρτη στην Εφημερίδα τη Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ οι προσφορές κατατίθενται μέχρι τις 17 Μαρτίου. Ο ανάδοχος θα υπογράψει το Σεπτέμβριο και θα έχει στη διάθεσή του δύο χρόνια μέχρι να ολοκληρώσει την εγκατάσταση του συστήματος. Πρακτικά, μέχρι το τέλος του 2013 το σύστημα θα είναι έτοιμο προς χρήση.
Έτσι παράλληλα μετά συμβατικά διόδια που εγκαθίστανται σε επιλεγμένες περιοχές προχωρά από το ελληνικό δημόσιο και η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων με βάση χρέωση ανά χιλιόμετρο.
Τεχνικές λεπτομέρειες
Σύμφωνα με την προκήρυξη προβλέπεται ότι το νέο σύστημα θα είναι πλήρως ηλεκτρονικό, θα ακολουθεί την τεχνολογία Multi Lane Free Flow που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν χωρίς να ανακόψουν ταχύτητα και χρεώνει αυτόματα το αντίτιμο στο χρήστη μέσω της ανάγνωσης των στοιχείων της ειδικής κάρτας (pass) που φέρει στο όχημα. Αντίστοιχα θα υπάρχει το σύστημα ANPR για οχήματα που δεν έχουν σχετική κάρτα, οπότε αναγνωρίζεται η πινακίδα τους.
Οι προδιαγραφές του έργου προβλέπουν την εγκατάσταση 35 ηλεκτρονικών σταθμών ανά κατεύθυνση που θα είναι μεταξύ τους διασυνδεμένοι ηλεκτρονικά με δίκτυο οπτικών ινών και θα χρεώνουν το σύνολο του οδικού άξονα. Το σύστημα θα είναι επεκτάσιμο και υπάρχει πρόβλεψη ακόμη και για διπλασιασμό αυτών των σταθμών στο μέλλον. Παράλληλα θα είναι συμβατό με τα συστήματα που λειτουργούν στους υπόλοιπους δρόμους της χώρας τα οποία όμως εκμεταλλεύονται από ιδιώτες σε αντίθεση με την Εγνατία, γεγονός που ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως.
Τα έσοδα
Πάντως η ίδια η προκήρυξη της Εγνατίας Οδού αναφέρει με ακρίβεια τους φόρτους οχημάτων που δέχεται κάθε τμήμα της Εγνατίας Οδού, γεγονός που οδηγεί σε συμπεράσματα για το ύψος των κεφαλαίων που θα αντληθούν από τα διόδια και θα είναι αρκετά μεγάλος. Αναλυτικά η προκήρυξη αναφέρει:
* Ηγουμενίτσα-Καστοριά: 6.000 – 10.000 οχήματα
* Καστοριά – Κλειδί (ΠΑΘΕ): 10.000-23.000 οχήματα
* Κλειδί – Σέρρες (Κάθετος Άξονας): 28.000 – 70.000 οχήματα
* Στρυμόνας – Κήποι: 6.000 – 15.000 οχήματα”
---
Πηγή: autoblog.gr
Έτσι παράλληλα μετά συμβατικά διόδια που εγκαθίστανται σε επιλεγμένες περιοχές προχωρά από το ελληνικό δημόσιο και η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων με βάση χρέωση ανά χιλιόμετρο.
Τεχνικές λεπτομέρειες
Σύμφωνα με την προκήρυξη προβλέπεται ότι το νέο σύστημα θα είναι πλήρως ηλεκτρονικό, θα ακολουθεί την τεχνολογία Multi Lane Free Flow που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν χωρίς να ανακόψουν ταχύτητα και χρεώνει αυτόματα το αντίτιμο στο χρήστη μέσω της ανάγνωσης των στοιχείων της ειδικής κάρτας (pass) που φέρει στο όχημα. Αντίστοιχα θα υπάρχει το σύστημα ANPR για οχήματα που δεν έχουν σχετική κάρτα, οπότε αναγνωρίζεται η πινακίδα τους.
Οι προδιαγραφές του έργου προβλέπουν την εγκατάσταση 35 ηλεκτρονικών σταθμών ανά κατεύθυνση που θα είναι μεταξύ τους διασυνδεμένοι ηλεκτρονικά με δίκτυο οπτικών ινών και θα χρεώνουν το σύνολο του οδικού άξονα. Το σύστημα θα είναι επεκτάσιμο και υπάρχει πρόβλεψη ακόμη και για διπλασιασμό αυτών των σταθμών στο μέλλον. Παράλληλα θα είναι συμβατό με τα συστήματα που λειτουργούν στους υπόλοιπους δρόμους της χώρας τα οποία όμως εκμεταλλεύονται από ιδιώτες σε αντίθεση με την Εγνατία, γεγονός που ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως.
Τα έσοδα
Πάντως η ίδια η προκήρυξη της Εγνατίας Οδού αναφέρει με ακρίβεια τους φόρτους οχημάτων που δέχεται κάθε τμήμα της Εγνατίας Οδού, γεγονός που οδηγεί σε συμπεράσματα για το ύψος των κεφαλαίων που θα αντληθούν από τα διόδια και θα είναι αρκετά μεγάλος. Αναλυτικά η προκήρυξη αναφέρει:
* Ηγουμενίτσα-Καστοριά: 6.000 – 10.000 οχήματα
* Καστοριά – Κλειδί (ΠΑΘΕ): 10.000-23.000 οχήματα
* Κλειδί – Σέρρες (Κάθετος Άξονας): 28.000 – 70.000 οχήματα
* Στρυμόνας – Κήποι: 6.000 – 15.000 οχήματα”
---
Πηγή: autoblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News