Με αφορμή την ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας, σχετικά με την κατάργηση των δρομολογίων της γραμμής Θεσ/νικη-Έδεσσα-Φλώρινα, ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Πέλλας Γιώργος Καρασμάνης υπενθυμίζει ότι, ήδη, από τις αρχές του έτους έχει καταθέσει στη Βουλή την υπ’ αριθ. 8785/10-01-2011 ερώτηση για το συγκεκριμένο ζήτημα προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με την ερώτησή του αυτή, ο Βουλευτής ζητούσε από τον αρμόδιο Υπουργό να εγγυηθεί τη συνέχιση της λειτουργίας της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής προβάλλοντας και αναλύοντας τους λόγους που το επιβάλλουν ( πληρότητα της γραμμής άνω του 50%, κάτοικοι ορεινών, παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών το σύνολο σχεδόν των εξυπηρετούμενων πολιτών, απουσία σύγχρονου οδικού δικτύου κλπ ).
Στην ερώτηση αυτή του Γιώργου Καρασμάνη, δόθηκε μάλιστα από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κύριο Βούγια η παρακάτω απάντηση:
« Σε απάντηση της παραπάνω ερώτησης θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
1. Με το Ν.3891/2010 ( Α΄188 ) « Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα » αποσκοπείται η εξυγίανση, η βιωσιμότητα και η στο μέτρο του εφικτού από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη, ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος και του συνόλου των εταιρειών που το απαρτίζουν. Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3891/2010 ( Α΄188 ) προβλέπεται ότι : « Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταρτίζει επιχειρησιακό σχέδιο για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται ιδίως, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της ». Επομένως με τις διατάξεις του Ν.3891/2010, επιχειρείται ορθολογικός σχεδιασμός της εκτέλεσης δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και προβλέπεται η ετήσια αξιολόγηση της βιωσιμότητας των γραμμών και δρομολογίων, ούτως ώστε να αναθεωρούνται οι αποφάσεις για αναστολή ή και λειτουργία των δρομολογίων.
2. Όσον αφορά τη διαδρομή Θεσ/νικης-Έδεσσας-Φλώρινας στην παρούσα φάση της προσπάθειας οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαραίτητη η προσωρινή αναστολή ορισμένων τμημάτων δρομολογίων, τα οποία εμφανίζουν υψηλό λειτουργικό κόστος. Σε κάθε περίπτωση τα δρομολόγια της προαναφερόμενης διαδρομής διατηρούνται μέχρι το Σταθμό της Έδεσσας και εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης τουλάχιστον δύο δρομολογίων εξ αυτών προς τη Φλώρινα. Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ορθολογικοποίησης του κόστους των δρομολογίων της ως άνω γραμμής με αναπροσαρμογή στα κυκλώματα και τον τύπο του χρησιμοποιούμενου τροχαίου υλικού, έτσι ώστε στον πλησιέστερο δυνατό χρόνο να είναι δυνατή η όσο το δυνατό πλησιέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ».
Επισημαίνεται δε ότι και στο παρελθόν ο Γιώργος Καρασμάνης είχε δείξει ανάλογο ενδιαφέρον, όταν δημιουργήθηκε και πάλι πρόβλημα με τα δρομολόγια της ίδιας γραμμής το 2007. Πρόβλημα το οποίο αποκαταστάθηκε εντός ολίγων ημερών έπειτα και από τη δική του επικοινωνία με την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ. ( Δελτίο Τύπου 18-04-2007 ).
Αποδεικνύεται λοιπόν, όχι με λόγια, αλλά με τη Κοινοβουλευτική δραστηριότητα του Γιώργου Καρασμάνη το συνεχές και διαχρονικό του ενδιαφέρον για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού.
Τέλος, όσον αφορά για το ζήτημα του προαστιακού περιφερειακού σιδηρόδρομου Θεσ/νικης και τη σύνδεση Θεσ/νικης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών που θίγεται στην επιστολή της Πρωτοβουλίας Πολιτών ( την οποία και κατέθεσε στη Βουλή αναφορά ο Βουλευτής ), ο Γιώργος Καρασμάνης επισημαίνει ότι πάντα ήταν ρεαλιστής για το θέμα αυτό, ποτέ δεν χάιδεψε αυτιά, παρακολουθούσε από κοντά τις εξελίξεις, κράτησε όμως απόσταση από το παιχνίδι των εντυπώσεων αφού και στο παρελθόν είχε αναφέρει στα μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών ότι πρόκειται μεν για ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας για το Νομό, χρειάζονται όμως πολλά χρόνια για να υλοποιηθεί και για το λόγο αυτό άλλωστε ο οδικός άξονας « Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα-Όρια Νομού » αποτελούσε και συνεχίζει ν’ αποτελεί κεντρικό στόχο της δράσης του.
---
ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Με την ερώτησή του αυτή, ο Βουλευτής ζητούσε από τον αρμόδιο Υπουργό να εγγυηθεί τη συνέχιση της λειτουργίας της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής προβάλλοντας και αναλύοντας τους λόγους που το επιβάλλουν ( πληρότητα της γραμμής άνω του 50%, κάτοικοι ορεινών, παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών το σύνολο σχεδόν των εξυπηρετούμενων πολιτών, απουσία σύγχρονου οδικού δικτύου κλπ ).
Στην ερώτηση αυτή του Γιώργου Καρασμάνη, δόθηκε μάλιστα από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κύριο Βούγια η παρακάτω απάντηση:
« Σε απάντηση της παραπάνω ερώτησης θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
1. Με το Ν.3891/2010 ( Α΄188 ) « Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα » αποσκοπείται η εξυγίανση, η βιωσιμότητα και η στο μέτρο του εφικτού από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη, ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος και του συνόλου των εταιρειών που το απαρτίζουν. Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3891/2010 ( Α΄188 ) προβλέπεται ότι : « Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταρτίζει επιχειρησιακό σχέδιο για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται ιδίως, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της ». Επομένως με τις διατάξεις του Ν.3891/2010, επιχειρείται ορθολογικός σχεδιασμός της εκτέλεσης δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και προβλέπεται η ετήσια αξιολόγηση της βιωσιμότητας των γραμμών και δρομολογίων, ούτως ώστε να αναθεωρούνται οι αποφάσεις για αναστολή ή και λειτουργία των δρομολογίων.
2. Όσον αφορά τη διαδρομή Θεσ/νικης-Έδεσσας-Φλώρινας στην παρούσα φάση της προσπάθειας οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαραίτητη η προσωρινή αναστολή ορισμένων τμημάτων δρομολογίων, τα οποία εμφανίζουν υψηλό λειτουργικό κόστος. Σε κάθε περίπτωση τα δρομολόγια της προαναφερόμενης διαδρομής διατηρούνται μέχρι το Σταθμό της Έδεσσας και εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης τουλάχιστον δύο δρομολογίων εξ αυτών προς τη Φλώρινα. Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ορθολογικοποίησης του κόστους των δρομολογίων της ως άνω γραμμής με αναπροσαρμογή στα κυκλώματα και τον τύπο του χρησιμοποιούμενου τροχαίου υλικού, έτσι ώστε στον πλησιέστερο δυνατό χρόνο να είναι δυνατή η όσο το δυνατό πλησιέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ».
Επισημαίνεται δε ότι και στο παρελθόν ο Γιώργος Καρασμάνης είχε δείξει ανάλογο ενδιαφέρον, όταν δημιουργήθηκε και πάλι πρόβλημα με τα δρομολόγια της ίδιας γραμμής το 2007. Πρόβλημα το οποίο αποκαταστάθηκε εντός ολίγων ημερών έπειτα και από τη δική του επικοινωνία με την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ. ( Δελτίο Τύπου 18-04-2007 ).
Αποδεικνύεται λοιπόν, όχι με λόγια, αλλά με τη Κοινοβουλευτική δραστηριότητα του Γιώργου Καρασμάνη το συνεχές και διαχρονικό του ενδιαφέρον για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού.
Τέλος, όσον αφορά για το ζήτημα του προαστιακού περιφερειακού σιδηρόδρομου Θεσ/νικης και τη σύνδεση Θεσ/νικης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών που θίγεται στην επιστολή της Πρωτοβουλίας Πολιτών ( την οποία και κατέθεσε στη Βουλή αναφορά ο Βουλευτής ), ο Γιώργος Καρασμάνης επισημαίνει ότι πάντα ήταν ρεαλιστής για το θέμα αυτό, ποτέ δεν χάιδεψε αυτιά, παρακολουθούσε από κοντά τις εξελίξεις, κράτησε όμως απόσταση από το παιχνίδι των εντυπώσεων αφού και στο παρελθόν είχε αναφέρει στα μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών ότι πρόκειται μεν για ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας για το Νομό, χρειάζονται όμως πολλά χρόνια για να υλοποιηθεί και για το λόγο αυτό άλλωστε ο οδικός άξονας « Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα-Όρια Νομού » αποτελούσε και συνεχίζει ν’ αποτελεί κεντρικό στόχο της δράσης του.
---
ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News