Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Αυξημένο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα ελληνικά προϊόντα

Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εργαστηρίου Marketing

Το στοιχείο της «ελληνικότητας» τους αναδεικνύουν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για προϊόντα και υπηρεσίες που χαρακτηρίζονται ελληνικά.

Αν και οι περισσότερες καταναλωτικές έρευνες συμφωνούν πως η επιλογή αγορών είναι μια πολυπαραγοντική διαδικασία, εν τούτοις η οικονομική κρίση, φαίνεται πως επηρεάζει μερίδα των καταναλωτών υπέρ των ελληνικών προϊόντων.


Η τελευταία πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εργαστηρίου Marketing, καταγράφει για πρώτη φορά αυτή την τάση στα έξι χρόνια που πραγματοποιεί τη σχετική μέτρηση, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πλέον για τη χώρα προέλευσης των προϊόντων που προμηθεύονται. Η στάση αυτή ίσως να συνδέεται με την αντίληψη των ατόμων για την ανάγκη στήριξης της εθνικής οικονομίας σχολιάζει, η παραπάνω έρευνα, εξηγώντας το όψιμο ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Η σήμανση Μade in EU σταδιακά αντικαθίσταται από την Made in Greece, ο κωδικός 520 (που παραπέμπει σε εγχωρίως παραγόμενα ή εγχωρίως μεταποιημένα προϊόντα) αποτελεί για κάποιους προϋπόθεση προκειμένου να αγοράσουν προϊόντα, ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης δρομολογεί τη θέσπιση σήματος ελληνικών προϊόντων για την ενίσχυση των τοπικών αγορών και την αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα.

Το άτυπο αυτό κίνημα φαίνεται ότι υποβοηθάτε και από μια άλλη παράμετρο, την αύξηση της διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων στο λιανεμπόριο. Εξαιτίας της κρίσης αρκετά προϊόντα εισαγωγής «εξαφανίζονται» από την εγχώρια αγορά, καθώς οι προμηθευτές δεν παρέχουν πλέον πίστωση στους εγχώριους εισαγωγείς.

Η αγορά προκειμένου να καλύψει το κενό, αφήνει χώρο σε εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, που είτε βρίσκουν ευκολότερα το δρόμο για το ράφι, είτε αποτελούν τη μοναδική λύση για τους εμπόρους που πλέον έχουν χάσει την επαφή με τους προμηθευτές εξωτερικού.
Σε κάθε περίπτωση, η προτίμηση των καταναλωτών για κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα νωπά τρόφιμα (κρέας, ψάρια, φρούτα, λαχανικά) αποτελεί μια διαχρονική τάση, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προ πολλού κατοχυρώσει τη θέση τους στην καταναλωτική συνείδηση, συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος ως καταξιωμένα και παρεμπιπτόντως ελληνικά.

Για παράδειγμα οι εταιρίες Κορρές και Apivita, με ηγετικά μερίδια στην αγορά του φαρμακείου, επένδυσαν προ πολλού στην ελληνική τους προέλευση, αξιοποιώντας την μάλιστα ως διαβατήριο για τις αγορές του εξωτερικού. Η Folli Follie έστησε την κεντρική διεθνή διαφημιστική της καμπάνια στις Σπέτσες, προβάλλοντας αφενός την ελληνικότητα της και αφετέρου εξυπηρετώντας ως ένα βαθμό τον στόχο προσέλκυσης τουριστών.

Ωστόσο, και οι πολυεθνικές που διατηρούν παραγωγή στην Ελλάδα, προσθέτουν στις καμπάνιες τους ή ακόμη και επί των προϊόντων τους τη σχετική πληροφορία, που συνοδεύεται από την ελληνική σημαία. Για παράδειγμα η Bic, με εκτεταμένη καμπάνια αναφέρεται στην παραγωγή που διατηρεί στη χώρα, η ένδειξη της εγχώριας παραγωγής έχει προστεθεί σε απορρυπαντικά της Unilever, ενώ πλήθος άλλων διεθνών σημάτων που ωστόσο έχουν εργοστάσια παραγωγής στην Ελλάδα, φροντίζουν να το δηλώνουν στους καταναλωτές.

Το αν όλα τα παραπάνω αποτελούν μια πρόσκαιρη μόδα του marketing ή μια γνήσια τάση που θα αναδείξει μελλοντικά την εγχώρια παραγωγή και οικονομία, μένει να φανεί στο…ταμείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News