Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Τι γίνεται με τα ανασφάλιστα ΙΧ

Τι γίνεται με τα ανασφάλιστα ΙΧ

Μπορεί βέβαια τόσο το υπουργείο Οικονομικών, όσο και οι ασφαλιστικές εταιρείες να μην είναι ικανοποιημένοι με βάση τη μέχρι τώρα πορεία των πληρωμών στα ανασφάλιστα οχήματα, ωστόσο όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε μόνο στον πρώτο γύρο και πως η υπόθεση θα έχει συνέχεια.

Με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μόλις γύρω στους 100.000 ανασφάλιστους οδηγούς (ποσοστό περίπου 10%) έσπευσαν να ασφαλιστούν, ενώ οι υπόλοιποι δεν προέβησαν σε καμία απολύτως ενέργεια.

Όσο βέβαια και αν το ποσοστό συμμόρφωσης προς τον νόμο είναι πολύ χαμηλό, κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει αμελητέο γεγονός την υπογραφή εκατό χιλιάδων νέων συμβολαίων, και μάλιστα μόνο σε πρώτη φάση.

Και αυτό γιατί αναμένεται να υπάρξει και συνέχεια. Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι μεταξύ των υπόλοιπων κατόχων ανασφάλιστων οχημάτων υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι οφείλουν και άλλα ποσά στο ελληνικό δημόσιο για διαφορετικούς λόγους. Έτσι, είναι πολύ πιθανό οι συγκεκριμένοι οφειλέτες να αναμένουν πως το κονδύλι των απλήρωτων ασφαλίστρων θα ενσωματωθεί στις άλλες οφειλές και το συνολικό ποσό θα ρυθμιστεί μέσα από σχετικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα από το ελληνικό κοινοβούλιο.

Ένα δεύτερο κύμα πληρωμής ασφαλίστρων αναμένεται να ξεκινήσει με την αποστολή προστίμων σε όσους οδηγούς προκύψουν από τη διασταύρωση των στοιχείων του TAXIS (άδειες κυκλοφορίας) και της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιρειών (ασφαλιστήρια συμβόλαια).

Όπως φαίνεται, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να γίνει σύντομα, καθώς υπάρχουν ακόμη προβλήματα στη σχετική διαδικασία: α) λειτουργικής φύσεως (σχετική η δήλωση του γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ότι «δεν έχει ολοκληρωθεί η απόκτηση των απαραίτητων μηχανημάτων, λογισμικού και η εκπαίδευση του προσωπικού για την υποστήριξη της προσπάθειας αυτής», β) και περιεχομένου της σχετικής λίστας (π.χ. εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται να κυκλοφορούν ανασφάλιστα, όπως διπλωματικά οχήματα, αυτοκίνητα του δημοσίου, οχήματα της ΕΥΠ και της Αστυνομίας).

Επιπρόσθετα, αναμένεται να ενταθούν οι έλεγχοι των αρχών σε ορισμένες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων (μικρού κυρίως μεγέθους) που εικάζεται πως διατηρούν μέρος του στόλου τους ανασφάλιστο.

Τέλος, στο μέτωπο των ασφαλιστικών εταιρειών υπάρχει σαφής επίγνωση πως ένα μεγάλο ποσοστό των σχετικών απαιτήσεων δεν θα εισπραχθεί εξαιτίας δύο παραγόντων:

Πρώτον, της γενικότερης οικονομικής ανέχειας που χαρακτηρίζει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και, δεύτερον, των πρακτικών δυσκολιών που θα συναντήσει στην πράξη η εφαρμογή του νόμου έως το τελευταίο του στάδιο (οι αστυνομικές αρχές είναι αδύνατον να επισκέπτονται έναν τόσο μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών που διατηρούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα, ώστε να παραλαμβάνουν τις πινακίδες και τις άδειες κυκλοφορίας).

---
Πηγή: euro2day.gr

4 σχόλια:

  1. Ειμαστε τόσο πίσω στην Ελλάδα που κάποιοι προτιμούν να δίνουν 100 ευρω το μήνα σε καφεδες και τσιγάρα και δεν δίνουν 150 για μια ασφαλεια αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να παιρνουν στο λαιμό τους όποιον άτυχο τους τύχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου φαίνεται οτι ασχολεισαι επαγγελματικά με τις ασφάλειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΙΛΕ 5:24.....ΑΝ ΣΟΥ ΤΥΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ...ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ Η ΖΗΜΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΛΑΜΑΡΙΝΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. diladi an trakaris ma asfalismeno ola meli gala e,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News