Η συζήτηση θα επικεντρωθεί σε τέσσερα πεδία |
Στην ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου στοχεύει πλέον το υπουργείο Παιδείας, καθώς το μοντέλο του International Baccalaureate (I.B.) που πρότεινε η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου κρίνεται ανεφάρμοστο, όπως επίσης και η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ όσο υπάρχει κλειστός αριθμός θέσεων στις σχολές.
Οσον αφορά το το εξεταστικό σύστημα, ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την εισαγωγή σε σχολή και όχι σε τμήματα, ενώ οι υποψήφιοι θα έχουν δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα. Δηλαδή, οι μαθητές της επόμενης Α΄ Λυκείου, του σχολικού έτους 2017-2018, θα είναι αυτοί που θα δοκιμάσουν το νέο εξεταστικό σύστημα το 2020.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινής», ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα σειρά άτυπων επαφών με τους εκπροσώπους των κομμάτων.
Το υπουργείο Παιδείας ελπίζει πως θα καταφέρει να λύσει τον γόρδιο δεσμό της αναβάθμισης του Λυκείου και του νέου εξεταστικού με σύνθεση των προτάσεων που ήδη έχουν κατατεθεί. Παράλληλα, θα επιδιώξει συναίνεση, ώστε αυτή να αποτελεί την τελευταία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης.
Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στα εξής τέσσερα πεδία:
- Αναβάθμιση του Λυκείου: Καθώς η ΟΛΜΕ έχει πλήρως απορρίψει την πρόταση για 4ετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο στα πρότυπα του I.B., προκρίνεται η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, οι οποίες «τώρα γίνονται στο φροντιστήριο» όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης, εννοώντας ότι οι μαθητές ενδιαφέρονται μόνο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.
- Διαδικασία εξετάσεων: Ολες οι θέσεις συγκλίνουν στο ότι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα (όπως τώρα) και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Η μόνη αλλαγή είναι ότι προτείνεται οι υποψήφιοι να δίνουν πολλές φορές εξετάσεις (είχε προταθεί από το πόρισμα Μπαμπινιώτη).
- Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα (πλην, βεβαίως, των μονοτμηματικών σχολών όπως συμβαίνει στο ΕΜΠ). Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν. Επίσης, οι φοιτητές θα μπορούν να «χτίζουν» το πτυχίο τους παρακολουθώντας μαθήματα επιλογής από όλα τα τμήματα της σχολής. Ετσι, το τμήμα θα διατηρηθεί ως πυρήνας του ΑΕΙ. Με την πρόταση αυτή, βέβαια, αλλάζει άρδην η σημερινή δομή του μηχανογραφικού δελτίου.
- Αριθμός θέσεων ανά σχολή: Σήμερα, τα ΑΕΙ έχουν λόγο στον καθορισμό τους. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αυθαιρετήσει, καθώς έχει τον τελικό λόγο.
---
Πηγή: Kαθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News