Μεταποίηση και Branding Αγροτικών Προϊόντων από την Αναστασία Σαραμούρτση |
Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα θα πρέπει να διαθέτουν Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών τους. Ο στόχος αυτός Επιτυγχάνεται μέσω του εκσυγχρονισμού των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, της Μεταποίησης και κατ’επέκταση της δημιουργίας Εμπορικής Ταυτότητας Προϊόντος «Branding».
Τα σπουδαιότερα οφέλη της Μεταποίησης είναι:
• Παράγονται Καινοτόμα, Μεταποιημένα Αγροτρικά Προϊόντα από τα αντίστοιχα πρωτογενή, τα οποία ικανοποιούν νέες ανάγκες καταναλωτών
• Προσδίδει προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν
• Αύξηση μεριδίου αγοράς- Αύξηση πωλήσεων
• Παραγωγή Τυποποιημένων Προϊόντων
• Άνοιγμα νέων αγορών- Αύξηση Εξαγωγών
Στον κλάδο των τροφίμων, όπου η διεθνοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας διατρέχει πλέον όλα τα στάδια – από την πρωτογενή παραγωγή έως την τροφοδοσία των τελικών καταναλωτών, η ένταξη των Ελληνικών Επιχειρήσεων στα παγκόσμια εφοδιαστικά δίκτυα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις εξής προκλήσεις:
• Τη στροφή προς την παραγωγή προϊόντων Υψηλής Σταθερής Ποιότητας
• Την εισαγωγή Προτύπων Διασφάλισης Ποιότητας, παραγωγής, συγκομιδής και συσκευασίας
Το Branding μπορεί να σηματοδοτήσει ένα ορισμένο επίπεδο ποιότητας προϊόντος, δημιουργώντας ικανοποιημένους αγοραστές που διαλέγουν εύκολα το ίδιο προϊόν. Η Αφοσίωση δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα να προβλέπει και να διασφαλίζει τη ζήτηση.
Οι σπουδαιότεροι λόγοι αποτυχίας πολλών νέων προϊόντων είναι:
• Ανεπαρκής Έρευνα Αγοράς και απαιτήσεων των καταναλωτών
• Ανεπαρκής Ποιότητα προϊόντος βάσει προδιαγραφών
• Κακή Εκτίμηση συνολικού κόστους παραγωγής- Τιμολόγηση
• Αφοσίωση πελατών (loyalty)
• Ανεπαρκής Εξοπλισμός
• Ανεπαρκής Εκπαίδευση Προσωπικού
Αναστασία Σαραμούρτση (MBA, MSc)
Γεωπόνος, Συμβουλος Ποιότητας Επιχειρήσεων και Αγροτ. Ανάπτυξης
Λοχ. Πασσιά 26, Αριδαία, 1ος Όροφος
Μητροπόλεως 15, Θεσσαλονίκη. 3ος Όροφος
Τηλ: 2316006134, Κιν: 69479896165
www.c-earth.com