Η Nissan ισχυρίζεται ότι η Ινδία παραβίασε τη Ολοκληρωμένη Συμφωνία Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης με την Ιαπωνία |
Σε αναφορά που δημοσιεύτηκε στο Reuters, η Nissan ξεκίνησε τη διαδικασία διεθνούς διαιτησίας κατά της Ινδίας, προκειμένου να της καταβάλει περισσότερα από 770 εκατομμύρια δολάρια λόγω διαφωνίας σχετικά με τα απλήρωτα κρατικά κίνητρα.
Αλήθεια, θα περιμένατε ποτέ μια αυτοκινητοβιομηχανία να σέρνει στα δικαστήρια μια χώρα; Και όμως συμβαίνει! Βέβαια αυτή η διαμάχη χρονολογείται από το 2008, όταν μια άλλη κυβέρνηση ήταν στην εξουσία.
Η Nissan και η Ινδία, στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής, αποφάσισαν να δημιουργήσουν από κοινού μια εγκατάσταση παραγωγής αυτοκινήτων στο νότιο τμήμα της χώρας. Και έχει νόημα κάτι τέτοιο, καθώς τα «ινδικών» προδιαγραφών Nissan απευθύνονται σε μια αγορά που είναι μεγάλη για την ιαπωνική εταιρεία.
Όπως συμβαίνει συνήθως, μια χώρα προσφέρει σε μια αυτοκινητοβιομηχανία διάφορα φορολογικά κίνητρα για τη δημιουργία βιομηχανίας σε τοπικό επίπεδο –πλην Ελλάδας, φυσικά. Και οι λόγοι είναι προφανείς: Δημιουργούνται θέσεις εργασίας, η τοπική οικονομία παίρνει μια ισχυρή ώθηση και η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε θέση να εξοικονομήσει χρήματα με διάφορους τρόπους. Όλοι κερδίζουν.
Αλλά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Nissan με την Ινδία είναι ότι δεν έχουν καταβληθεί τα κίνητρα που είχε υποσχεθεί. Τα $770 εκατ. δεν είναι ποσό που μπορεί να ξεχαστεί. Η Ινδία αρχικά συμφώνησε να καταβάλει το ποσό αυτό στη Nissan το 2015, πληρωμή που ποτέ δεν έγινε. Η Nissan επανειλημμένα υπέβαλε αιτήματα σε Ινδούς κρατικούς αξιωματούχους, οι οποίοι και την αγνόησαν. Ακόμα και ο Carlos Ghosn, ο CEO της Nissan, ενεπλάκη προσωπικά όταν ρώτησε το σημερινό Ινδό πρωθυπουργό Narendra Modi για τα χρήματα. Αλλά ούτε η προσπάθεια αυτή τελεσφόρησε.
Οι δικηγόροι της Nissan συνέχισαν να ασκούν πίεση και αρκετοί Ινδοί αξιωματούχοι διαβεβαίωσαν την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ότι τα χρήματα θα καταβάλλονταν και ότι δεν θα ήταν απαραίτητο να προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Αλλά ακόμη και τότε, τα υπεσχημένα παρέμειναν τέτοια. Τέλος, τον περασμένο Αύγουστο, ο κόμπος έφτασε στο χτένι για τη Nissan, οπότε και έδωσε στην Ινδία τελεσίγραφο για τον καθορισμό διεθνούς διαιτησίας, με την πρώτη ακροαματική διαδικασία που ορίστηκε για τα μέσα Δεκεμβρίου.
Η Nissan ισχυρίζεται ότι η Ινδία παραβίασε τη Ολοκληρωμένη Συμφωνία Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης με την Ιαπωνία. Η Nissan δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με εγκαταστάσεις στην Ινδία. Η Ford και η Hyundai διαθέτουν επίσης εργοστάσια παραγωγής και η πρωτεύουσα της επαρχίας Chennai αποκαλείται ακόμη και «Detroit της Νότιας Ασίας». Η Ινδία πρέπει τώρα να βρει έναν τρόπο να πληρώσει τη Nissan, καθησυχάζοντας τις άλλες εταιρείες ότι είναι μια συμφέρουσα χώρα για να κάνει κάποιος επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News