Διαβάστε λεπτομέρειες |
Ηταν στο ξεκίνημα του 2018 όταν ο CEO της FCA και επικεφαλής της Ferrari, Σέρτζιο Μαρκιόνε, άφηνε να εννοηθεί ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar, με το όρθιο αλογάκι στο καπό, βρίσκεται υπό κατασκευήν ή ότι, απλώς, είναι κάτι παραπάνω από μια ιδέα, δεν είναι ένας απλός σωρός από σχέδια επί χάρτου. Τότε, πολλοί δήλωσαν ότι από τη στιγμή που και η ιταλική μπράντα στρέφει την προσοχή της στα ηλεκτρικά, «ο κόσμος της αυτοκίνησης άλλαξε για πάντα», ότι «ήρθε η συντέλεια του πλανήτη των τεσσάρων τροχών» και άλλα σχετικά παύλα μελοδραματικά.
Η αλήθεια είναι ότι όλο αυτό εγγίζει τα όρια της… ιεροσυλίας. Πώς είναι δυνατόν να κυλήσει από το εργοστάσιο του Μαρανέλο ένα υπεραυτοκίνητο το οποίο δεν ρυπαίνει και, βασικά, δεν κάνει θόρυβο, δεν ακούγεται ο κινητήρας του, ο βρυχηθμός του σε κάθε βύθισμα του δεξιού ποδιού στο πεντάλ του γκαζιού; Ομως, βάσει της πολιτικής που εφαρμόζουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, στο μέλλον θα βλέπουμε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίπλα μας, στο φανάρι.
Και κάποια στιγμή ίσως συνηθίσουμε ότι μπορεί να είναι και Ferrari.
Πάντως, ειδικά αυτό το τελευταίο σενάριο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, περιλαμβανόταν στο στρατηγικό πλάνο των ετών 2018-2022. Αλλά όπως ακριβώς το νιώθουμε εμείς, έτσι και οι τιφόζι στο Μαρανέλο αισθάνονται και εκείνοι αμήχανοι με μια Ferrari η οποία δεν θα διαθέτει θερμικό κινητήρα, δεν θα σκούζει σαν δαίμονας στην κόλαση ανεβάζοντας στροφές σε κάποια «φιδίσια» διαδρομή. Το οποίο σημαίνει ότι το σχετικό (ηλεκτρικό) πλάνο μεταφέρεται για αργότερα. Για το 2023.
Πριν από μερικές ημέρες, στην ετήσια συνάντηση μετόχων της Ferrari, ο ίδιος ο Μαρκιόνε δήλωσε ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δεν πρεσβεύει την εικόνα που η μάρκα θέλει να δείχνει αυτή τη στιγμή, αλλά δεν απορρίπτεται κάτι τέτοιο και ότι το πρότζεκτ παραμένει στα μακροπρόθεσμα πλάνα της εταιρείας. Βέβαια, την ίδια στιγμή, επειδή ακριβώς μιλάμε για μακρινά σχέδια, δεν υπάρχει κάποια επίσημη άποψη για το ποιο αυτοκίνητο θα εισαγάγει την εταιρεία στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της.
Μάλιστα, το ρεύμα παραμένει σημαντική λύση για τα υπεραυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν την επόμενη ημέρα, όταν θα έρθει η στιγμή που θα αντικατασταθούν τα τωρινά υβριδικά. Οταν θα έρθει η στιγμή, δηλαδή, για την αντικατάσταση της LaFerrari, η οποία φέρει στα σωθικά της το υβριδικό σύστημα KERS (Kinetic Energy Recovery System) – όπως ονομάζεται από την εταιρεία. Το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας χρησιμοποιεί την αντίστοιχη ενέργεια που χάνεται όταν ο οδηγός πατάει φρένο και την αποθηκεύει σε έναν πυκνωτή ή σε μπαταρία, για να χρησιμοποιηθεί αργότερα.
Μένοντας στο συγκεκριμένο θέμα, στο τεράστιο κομμάτι που λέγεται «υβριδικά», ο Μαρκιόνε παραδέχτηκε πως εκείνο το οποίο θεωρεί ότι η Ferrari χρειάζεται, αυτό το χρονικό διάστημα, είναι τα υβριδικά μοντέλα. Την ίδια στιγμή ανέφερε ότι το νέο υβριδικό αυτής της φίρμας θα βασιστεί σε έναν V8 κινητήρα και πως θα το αντικρίσουμε πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το 2019. Ο ισχυρός άνδρας της Ferrari τόνισε, επίσης, ότι «θα είναι ένα πιο κλασικό υβριδικό», έχοντας φυσικά ως αναφορά τις LaFerrari και LaFerrari Aperta. Οι περισσότεροι που άκουσαν τις δηλώσεις του Μαρκιόνε πιθανολογούν ότι, λογικά, αναφέρεται σε ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό, στο οποίο θα γίνεται εξοικονόμηση καυσίμου και θα προστατεύεται το περιβάλλον. Το οποίο σημαίνει, με άλλα λόγια, ότι δεν απασχολούν τη Ferrari, εν προκειμένω, οι επιδόσεις αυτού του νέου μοντέλου.
Ο Μαρκιόνε σημείωσε, επίσης, εκείνο που ήδη γνωρίζουμε: το υβριδικό αυτοκίνητο που εξελίσσει η εταιρεία του μπορεί να κινηθεί… αθόρυβα. Μασώντας δάφνες σαν την Πυθία, λογικά, εννοεί ότι αυτό θα έχει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και πως -πάλι λογικά- όταν παρουσιαστεί το νέο σύνολο τότε θα αξιοποιηθεί σε περισσότερα από ένα μοντέλα.
Στο μεταξύ, δεν είναι, πλέον, μυστικό ότι η Ferrari θέλει και εκείνη να φτιάξει SUV, ακολουθώντας την παγκόσμια μόδα. Εδώ ακριβώς, ο Μαρικιόνε υπογράμμισε ότι είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό «θα είναι το ταχύτερο που υπάρχει».
Μεγάλα λόγια; Το μέλλον θα δείξει εάν τα όσα δήλωσε ο ιταλός CEΟ αποδειχθούν αληθινά. Σε κάθε περίπτωση, απέναντί του υπάρχουν ήδη σημαντικοί αντίπαλοι. Porsche -με τα Mission E και Mission E Cross Turismo- η Bentley, η Aston Martin και η Jaguar ήδη κάνουν… υβριδικά-ηλεκτρικά παιχνίδια για μεγάλα παιδιά και είναι σε ετοιμότητα για τη μάχη των πωλήσεων. Και, εννοείται, υπάρχει πάντα ο ηλεκτρικός γίγαντας που λέγεται Tesla, η εταιρεία που ήδη έχει περάσει στο μέλλον της αυτοκίνησης.
Αλλά, για να επιστρέψουμε στην αρχική απορία του κειμένου, μπορείτε να σκεφτείτε μια Ferrari η οποία δεν θα ακούγεται καν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News