Γράφει ο Πουσίνης Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός
|
Και ξαφνικά μέσα στον Αύγουστο νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά ανακύπτει το ζήτημα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Κι αυτό γιατί η χρονιά αυτή έχει μεταβάλλει την σύγχρονη κανονικότητα λόγω της επιδημιολογικής κρίσης λόγω του ιού COVID-19. Αδιαμφισβήτητα, τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν κι αυτό πρέπει να γίνει με γνώμονα την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών με στόχο κατ’ επέκταση την προστασία ολόκληρου του κοινωνικού συνόλου.
Είναι όμως έτοιμη η ελληνική ηγεσία να αντιμετωπίσει μια τέτοια υγειονομική κρίση και να εξαλείψει κάθε φαινόμενο εξάπλωσης του ιού λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα που να μη προσβάλλουν το μαθητικό πληθυσμό, να μην παρακωλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως να προστατεύουν αποτελεσματικά τον μαθητικό και εκπαιδευτικό πληθυσμό;
Ήδη οι εξαγγελίες για χρήση της μάσκας στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου έχει δημιουργήσει έριδες μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών με την πολιτική ηγεσία. Σκεφτήκανε άραγε πως είναι δυνατό οι μικροί μαθητές να φορούν για 6 και πλέον ώρες τη μάσκα εντός του σχολικού περιβάλλοντος δίχως να θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους; Παρά το γεγονός ότι οι επιστήμονες διαβεβαιώνουν ότι δεν ελλοχεύουν κίνδυνοι από τη χρήση της μάσκας σε μαθητές μικρότερης ηλικίας , ποιος μπορεί να διασφαλίσει τη σωστή χρήση της από την οικεία ηλικιακή ομάδα;
Θα απαντούσε κάποιος εύκολα: οι εκπαιδευτικοί! Ναι, αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν είναι από μηχανής θεοί, μήτε τα παιδιά ρομπότ με περιορισμένο εύρος κινήσεων. Τα παιδιά θα παίξουν, θα τρέξουν, θα χρειαστεί να φάνε και να πιούνε νερό. Πόσο σωστά θα βάλουν και θα βγάλουν τη μάσκα για να ικανοποιήσουν αυτές τις βασικές τους ανάγκες άραγε; Για να μη σχολιάσουμε βέβαια και την περίπτωση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπου η μάσκα θα λειτουργεί ως ένα επιπλέον φορτίο κατά την προσαρμογή τους στη μαθησιακή διαδικασία.
Άλλο ένα μέτρο αφορά τα διαφορετικά διαλείμματα των τάξεων προς αποφυγή συγχρωτισμού στο προαύλιο του σχολείου. Ας ελπίσουμε ότι αυτό το μέτρο και κάθε μέτρο κοινωνικής αποστασιοποίησης να μην επηρεάσει την κοινωνικοποίηση των παιδιών η οποία λαμβάνει τις θεμελιώδεις βάσεις της στην ευαίσθητη κυρίως περίοδο της δημοτικής εκπαίδευσης.
Όλα αυτά τα μέτρα σε μια περίοδο που βάσει του νέου νομοσχεδίου της ελληνικής κυβέρνησης για την παιδεία προκρίνονται τμήματα 25 μαθητών ανά τάξη. Ένα μέτρο που ψηφίστηκε εν μέσω πανδημίας και αποκαλύπτει πως διόλου δεν είναι πρωταρχικός στόχος η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Αναλογιζόμενοι και τις εγκαταστάσεις των ελληνικών σχολείων κατανοούμε πως οι μικρές τάξεις που υπάρχουν δεν επιτρέπουν την λειτουργία των αποστάσεων όταν μάλιστα στο τμήμα θα παρευρίσκονται 25 μαθητές.
Το μοντέλο της Ιταλίας με τη λήψη προληπτικών μέτρων φαίνεται πως φαντάζει ουτοπία για την ελληνική πραγματικότητα. Σύμφωνα με αυτό τα θρανία 2 θέσεων αντικαταστάθηκαν με 2,5 εκατομμύρια νέα, μονά θρανία, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη μειώθηκε στο μισό , αναζητήθηκαν εγκαταστάσεις για να λειτουργήσουν ως σχολικοί χώροι και προσλήφθηκε μεγάλος αριθμός διδακτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης.
Κι ακόμη, οι αναπληρωτές δάσκαλοι που κάθε χρόνο καλύπτουν τα κενά της αδιοριστίας τόσων ετών φαίνεται ότι δεν θα βρίσκονται μαζικά στη θέση τους κατά το πρώτο κουδούνι. Σε μια τέτοια επιδημιολογική κρίση και για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου θα φανταζότανε κανείς πως το εκπαιδευτικό προσωπικό θα έπρεπε να πολλαπλασιαστεί. Αλλά η λογική εκλείπει από την δική μας πραγματικότητα.
Κι αν τα σχολεία το Μάρτιο έκλεισαν με 50 περίπου ημερήσια κρούσματα και λειτούργησαν στη συνέχεια με εκ περιτροπής διδασκαλία πως μπορούν να λειτουργήσουν τώρα ομαλά και χωρίς κίνδυνο με παρουσία του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού όταν καταγράφονται καθημερινά 200 και πλέον κρούσματα; Σαφώς και λογική απάντηση δεν έχει δοθεί στο ζήτημα αυτό.
Ας ελπίσουμε να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις από την πλευρά της κυβέρνησης για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα που ανακύπτουν τόσο για την λειτουργία του σχολείου όσο και τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση που παραστεί μια τέτοια ανάγκη. Πρέπει οι πιέσεις γονέων και εκπαιδευτικών να κατευθύνουν σε μια ασφαλή και ποιοτική εκπαίδευση για τους μαθητές. Είναι χρέος όλων μας και χρέος της πολιτείας.
Καλή σχολική χρονιά με υπομονή και ασφάλεια!
Είναι το λιγότερο υποκριτικό να αναπαράγεται στους κύκλους των εκπαιδευτικών ότι αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη στους 25! Όλες οι τάξεις του Δημοτικού πλην της πρώτης, καθώς και όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου είχαν πέρυσι ανώτατο όριο μαθητών 25. Καμία διαφορά λοιπόν. Σαφώς και πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών αλλά ας μη προβαίνουμε σε διατυπώσεις που μοναδικό στόχο έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε πληροφορώ ότι τα παραπάνω εκφράζουν πολλούς εκπαιδευτικούς. Είναι η ουσία.
ΔιαγραφήΤα παπαγαλακια έπιασαν δουλεια ...Η απαντηση σου ειναι εκτος θεματος..
ΔιαγραφήΟι μαθητές από την περσινή χρόνια μειώθηκαν σε 22 μέγιστο αριθμό ξεκινώντας από την πρώτη δημοτικού με σκοπό κάθε πρώτη δημοτικού που θα εισάγεται στο δημοτικό να έχει 22 μαθητές και άρα σταδιακά σε 6 χρόνια να έχουν όλες οι τάξεις μέγιστο αριθμό 22. Η παρουσα κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας αναίρεσε την απόφαση αυτή, επανέφερε το 25 και μάλιστα πρόσθεσε και υποπαράγραφο +10% σε κάθε τμήμα εάν βολευει. Οι γονείς θα έπρεπε να ειμαστε όλοι υπέρ της μείωσης των μαθητών / παιδιών μας στις τάξεις , με σκοπό να γίνεται καλύτερο μαθημα. Αλλά στα φροντιστηρια και στα ιδιαίτερα ξέρουμε να απαιτούμε, το καλύτερο επειδή τα πληρώνουμε άμεσα, στη δημόσια εκπση, που πληρώνουμε εμμεσα με τους φόρους μας, βλέπουμε με κομματικά γυαλιά και δεν απαιτούμε καλυτερες συνθήκες. Δεν απαιτούμε λιγότερους μαθητές στην τάξη, δεν απαιτούνε εξοπλισμό των τάξεων στα πλαίσια του 21ου αι. , δεν απαιτούμε νεα κτίρια, δεν απαιτούμε χιλια δυο, παρά μόνο ξέρουμε να ευλογούμε τα γενιά της έκαστοτε κυβέρνησης, να τα ρίχνουμε όλα στον τελευταίο τροχό της αμάξης που είναι ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής και εμείς να νίπτουνε τας χείρας μας.
ΔιαγραφήΝα δοθούν στη δημοσιότητα πόσοι καθηγητές γυμνασίου-λυκείου δεν έκαναν ούτε μια ώρα τηλεκπαίδευση ενώ πληρώνονταν κανονικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά για να μην κάνουμε μόνο κριτική!
Πουσινη Κωνσταντίνε, εκπαιδευτικε, μου προξενεί μεγάλη εντύπωση και απορία πώς τα δικά σου ερωτήματα και οι επιφυλάξεις δεν απασχόλησαν τους 25 επιστήμονες της επιτροπής που εισηγηθηκαν στην κυβέρνηση το άνοιγμα των σχολείων με αυτά τα μέτρα! Είναι άσχετοι και επικίνδυνοι επιστήμονες και κυβέρνηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ποτε απαγορεύεται να εκφράσει κάποιος την γνώμη του; Δηλαδή τόσο κακο είναι να υπάρχει μια αντίθετη άποψη; Που ζούμε στην χούντα;;
Διαγραφή5.02 σε ποιο από τα σχόλια είδες ότι απαγορεύεται να εκφράσει κάποιος τη γνώμη του; Διάβασε τα πάλι.
ΔιαγραφήΥ.Γ. Μην αναφέρεις τη λέξη χούντα γιατί δεν ξέρεις τι σημαίνει.
Γιατί να μην είναι άσχετοι και επικίνδυνοι;
ΔιαγραφήΔεν σου έχουν δώσει αφορμή να ψιλιαστείς τίποτα έτσι;
Από την ύπαρξη άλλων ευρωπαϊκών χωρών που παίρνουν σοβαρά μετά προφύλαξης όπως η Ιταλία και η Κύπρος. Από το ότι κυνικά η υπουργός μόλις χτες μίλησε για αυξημένο κόστος σε περίπτωση «αραίωσης» έστω προσωρινά των 25αριων τμημάτων. Δλδ προέχει το χρήμα κ όχι θ υγεία των πολιτών για την κυβέρνηση...
ΔιαγραφήΔηλαδη δεν υπάρχει αλλη αποψη εκτος αυτης που μας προτεινουν οι "ειδικοι"; Μπράβο στον γράφοντα και συμφωνούμε όλοι μαζι του. Αντι να μας πουν "ανοίγουμε κι ο,τι γίνει" μας έπρηξαν με ειδικες οδηγιες ειδικων λοιμοξιολόγων ...Γιατι δεν λενε "δεν μπορουμε κι ο θεος βοηθος";
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια, Κώστα, εκφράζεις τις εύλογες ανησυχίες γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Κατά τα άλλα... Οψομεθα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή/ε ανώνυμε των 4:46 μου προξενεί μεγάλη εντύπωση που δεν καταλάβατε ακριβώς την ουσία όσων ανέφερα. Συγκεκριμένα αναφέρω πως σύμφωνα με τους επιστήμονες η χρήση της μάσκας δεν προκαλεί προβλήματα στα παιδιά αλλά επεσήμανα ότι είναι δύσκολη η σωστή χρήση της εφαρμογής της. Αν πιστεύετε το αντίθετο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας μάλλον ανήκετε στους ελάχιστους αισιόδοξους. Επιπλέον, το γεγονός ότι τα σχολεία λειτούργησαν κατά το άνοιγμα εκ περιτροπής με 50 κρούσματα ημερησίως και τώρα με 250 με το σύνολο των μαθητών είναι συμπερασμα της λογικής όχι της επιστήμης. Σε κάθε περίπτωση εξέφρασα την ελεύθερη άποψη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ για το σχόλιο σας, αντιπαρέρχομαι όμως τον ειρωνικο σας τόνο.
Πουσινης Κωνσταντίνος
Εγώ πάντως το παιδί μου δεν θα το στείλω στο παιδικό... Τετοια καραγκιοζιλίκια δεν τα έχω ξαναδεί σε αυτή την χώρα, αίσχος.
Διαγραφή