ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ
Πρὸς τὸν εὐσεβῆ Κλῆρο καὶ τὸν εὐλαβῆ λαὸ τῆς καθ᾿ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Ἀδελφοὶ καὶ Πατέρες, Χριστὸς Ἀνέστη!
«Θαρσεῖτε ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον» (Ἰω. 16,33)
Ὁ Χριστὸς πρὸ τῆς τιμίας Σταυρώσεώς Του θέλοντας νὰ ἐμφυσήσει στοὺς μαθητές Του θάρρος, γιατὶ τοὺς εἶχε καταβάλει πνευματικὰ ἡ ἰδέα πὼς μαζὶ μὲ τὸν διδάσκαλό τους θὰ ἀφανισθοῦν κι αὐτοί, τοὺς διαβεβαιώνει καὶ τοὺς λέγει πὼς ἐνίκησε τὸν κόσμο κι ὅλες τὶς δυνάμεις τοῦ πονηροῦ. Τοὺς ἔδωσε ἐλπίδα. Πράγματι μετὰ τὴν Ἀνάστασή Του παρουσιάσθηκε σ' αὐτοὺς καὶ τοὺς παρηγόρησε λέγοντας· «Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς» (Ματθ. 28,18).
Πολλὲς παρατηρήσεις ἔγιναν ἀπὸ τοὺς Πατέρες πάνω στὰ λόγια αὐτὰ τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἅγιος Θεοφύλακτος γράφει· «ὑποταγήσονταί μοι τὰ πάντα, ἐπεὶ διὰ τοῦ Σταυροῦ ἐνίκησα τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου». Μὲ τὸν Σταυρό Του ὁ Χριστὸς ἐνίκησε τὴν δύναμη τοῦ θανάτου. Μὲ τὰ οἰκεῖα Του ἀγωνίσματα ἐνίκησε τὸν ἀντίπαλον διάβολον καὶ τοῦ δόθηκε στὴν ἀνθρωπίνη φύση Του κάθε ἐξουσία στὸν οὐρανὸ καὶ ἐπὶ γῆς. Αὐτὰ ποὺ εἶχε φυσικῶς ὡς Θεὸς τὰ ἔχει τώρα καὶ ὡς ἄνθρωπος. Ὁ Θεάνθρωπος Κύριος εἶναι κυρίαρχος πάντων. «Καὶ γὰρ ἡ ἀνθρωπίνη φύσις ἡ πρώην δουλεύουσα, νῦν ἐν Χριστῷ ἄρχει πάντων» (Θεοφύλακτος).
Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος θὰ συμπληρώσει· «Βλέπεις τὸ τρόπαιον τῆς Ἀναστάσεως· ἐξ αἰτίας της μᾶς ἦλθαν ὅλα τὰ ἀγαθά· μὲ αὐτὴν καταργήθηκε ἡ ἀπάτη τῶν δαιμόνων, μὲ αὐτὴν περιγελᾶμε τὸν θάνατο, μὲ αὐτὴν δὲν δίνουμε σημασία στὴν παροῦσα ζωή, μὲ αὐτὴν ἐπιθυμοῦμε τὰ μέλλοντα, μὲ αὐτὴν ἐξομοιωθήκαμε μὲ τοὺς ἀγγέλους, "ἐὰν βουλώμεθα"».
Τὴν ἐλπίδα αὐτὴ τῆς Ἀναστάσεως, τὴν ἐκφράζουμε δυνατὰ μέσα στὴν Ἐκκλησία λέγοντας· «Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν ἅγιον Κύριον Ἰησοῦν τὸν μόνον ἀναμάρτητον». Ὁ ἅγιος Συμεὼν ὁ νέος Θεολόγος τονίζει πὼς βιώνουμε καὶ ἐμεῖς μέσα μας τὴν ἐλπίδα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, «ὡς ἑνὶ ἑκάστῳ ἐγγινομένης δηλονότι τῆς Χριστοῦ Ἀναστάσεως».
Ἔχοντας κατὰ νοῦν ὅλα αὐτὰ καταλαβαίνουμε πόσο ἔχουμε ἀνάγκη τῆς ἐλπίδος ποὺ ἀπορρέει ἀπὸ τὴν ζωηφόρο ἔγερση τοῦ Χριστοῦ. Σήμερα ποὺ ἡ ἐξάπλωση τοῦ θανατηφόρου ἐστεμμένου ἰοῦ εἶναι ραγδαία στὸν κόσμον ὅλον, ποὺ καθημερινὰ ἀποθνήσκουν ἄνθρωποι ὅλων τῶν ἡλικιῶν, ποὺ ἔχουμε οἱ πάντες τρομοκρατηθεῖ, ποὺ δὲν διαφαίνεται στὸν ὁρίζοντα σωτήρια λύση, σήμερα ἔχουμε τὴν ἀνάγκη τῆς ἐλπίδος τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Ἀφοῦ ἐνίκησε τὴν φθορὰ καὶ τὸν θάνατο, θὰ νικήσει μὲ τὴν δύναμή Του καὶ τὴν νόσο τοῦ ἰοῦ.
Ὡς Ἐπίσκοπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας εὔχομαι σ' ὅλους ἀνεξαιρέτως, κλῆρον καὶ λαόν, ἐπιφανεῖς καὶ ἰδιῶτες, τὸ θάρρος καὶ τὴν ἐλπίδα τῆς Ἀναστάσεως στοὺς πειρασμοὺς τῆς καθημερινῆς μας ζωῆς, ὑγεία στὸ σῶμα καὶ τὴν ψυχὴ καὶ ἐλπίδα σωτηρίας.
Χριστὸς Ἀνέστη. Ἀληθῶς Ἀνέστη.
Ἀδελφοί, χαίρετε, ὑγιαίνετε, καταρτίζεσθε καὶ εἰρηνεύετε.
Πάσχα 2021
Πρὸς Θεὸν εὐχέτης
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας ΙΩΗΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News