«ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ». Αυτό έγραφε το πρώτο γραπτό μήνυμα (SMS) που στάλθηκε πριν από 30 χρόνια, τον Δεκέμβριο του 1992.
Το γραπτό μήνυμα γιορτάζει τα 30ά γενέθλιά του. Tο πρώτο SMS που εστάλη ποτέ, στάλθηκε σε κινητό τηλέφωνο για να δοκιμαστεί η τεχνολογία, από έναν μηχανικό της Vodafone στο Berkshire του Ηνωμένου Βασιλείου στις 3 Δεκεμβρίου 1992. Το πρώτο SMS πωλήθηκε ως NFT πέρυσι.
Ο Neil Papworth το έστειλε σε ένα από τα αφεντικά της εταιρείας, τον Richard Jarvis, ο οποίος βρισκόταν σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι. Δεν έλαβε απάντηση. Το τηλέφωνο του Jarvis, ένα καινούργιο στην αγορά Orbitel 901, ζύγιζε 2,1 κιλά - περίπου το ίδιο με 12 τυπικά iPhone 14s.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1993, η Nokia εισήγαγε μια λειτουργία SMS με ένα χαρακτηριστικό «μπιπ» που σηματοδοτούσε ένα εισερχόμενο μήνυμα.
Στην κορύφωσή του, οι χρήστες τηλεφώνων αντάλλασσαν δισεκατομμύρια μηνύματα SMS -Short Message Service- κάθε χρόνο, και το 2010 η λέξη «texting» μπήκε στο λεξικό.
Η υπηρεσία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αν και οι διαδικτυακές, κρυπτογραφημένες πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το WhatsApp και το iMessage είναι πολύ πιο δημοφιλείς.
Αρχικά, ένα SMS μπορούσε να είναι μόνο κείμενο, μήκους έως 160 χαρακτήρων. Η ιδέα γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980, αλλά χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 10 χρόνια για να σταλεί ένα τέτοιο μήνυμα σε μια κινητή συσκευή.
Οι πρώτοι χρήστες κατάφεραν να το παρακάμψουν αυτό εφευρίσκοντας συντομογραφίες, όπως το LOL (Laughing Out Loud) και τα emoticons - σύμβολα από χαρακτήρες του πληκτρολογίου για να δείξουν συναισθήματα. Αυτά θα ενέπνεαν αργότερα τη δημιουργία των πρώτων emojis (χαρακτήρες που συμβολίζουν συναισθήματα και ιδέες πραγμάτων).
Τα περισσότερα πρώτα τηλέφωνα είχαν αριθμητικά πληκτρολόγια, με δύο ή τρία γράμματα συνδεδεμένα με κάθε αριθμό - έτσι για παράδειγμα, για να πληκτρολογήσετε το γράμμα Γ, έπρεπε να πατήσετε τρεις φορές το πλήκτρο νούμερο ένα.
«Οι κατασκευαστές συσκευών δεν συμπεριέλαβαν κανονικά πληκτρολόγια QWERTY επειδή τα κινητά ήταν μόνο για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και τη λήψη μηνυμάτων, αλλά όχι για την αποστολή τους», δήλωσε ο Nigel Linge, καθηγητής τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο του Salford.
Σεμινάρια για την αποστολή και λήψη SMS
Ο Ben Wood, επικεφαλής αναλυτής της CCS Insight, θυμάται να δίνει εκπαιδευτικά σεμινάρια για το πώς να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα κειμένου.
«Το φαινόμενο εξαπλώθηκε σαν πυρκαγιά και πριν περάσει πολύς καιρός οι άνθρωποι γίνονταν τόσο γρήγοροι στο να στέλνουν μηνύματα στα τηλέφωνα, που μπορούσαν σχεδόν να πληκτρολογήσουν σε ένα αριθμητικό πληκτρολόγιο», είπε.
Το 1999, επτά χρόνια μετά το πρώτο μήνυμα SMS του Neil, τα κείμενα μπορούσαν επιτέλους να ανταλλάσσονται σε πολλαπλά δίκτυα, κάτι που τα ώθησε σε μεγαλύτερη δημοτικότητα από ποτέ άλλοτε.
Σήμερα, τα μηνύματα με τις λέξεις «Καλά Χριστούγεννα» αποστέλλονται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας κείμενα, βίντεο και emojis.
«Αυτές τις μέρες οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας τα τηλέφωνά τους παρά μιλώντας σε αυτά. Τα SMS ήταν αναμφισβήτητα ο καταλύτης για αυτή τη μετάβαση».
«Το 1992 δεν είχα ιδέα πόσο δημοφιλή θα γίνονταν τα γραπτά μηνύματα και ότι αυτό θα έδινε το έναυσμα για τα emojis και τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια ανθρώπους. Μόλις πρόσφατα είπα στα παιδιά μου ότι έστειλα εκείνο το πρώτο μήνυμα. Κοιτάζοντας πίσω εκ των υστέρων, είναι πιο ξεκάθαρο ότι το χριστουγεννιάτικο μήνυμα που έστειλα ήταν μια κομβική στιγμή στην ιστορία της κινητής τηλεφωνίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News