Στο επόμενο στάδιο, αυτού του ανταγωνιστικού διαλόγου, εισέρχεται ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας σχεδόν 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη συμμετοχή στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Μυτιληναίος (πλέον METLEN). Στην Β’ φάση δεν συμμετέχει η Intrakat, όπως προκύπτει από την απόφαση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και αρχικά συμμετείχε στον διαγωνισμό. Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας).
Τα οφέλη
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν να σπάσει η απομόνωση των δύο περιοχών, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το δίκτυο που τις συνέδεε με Θεσσαλονίκη και Εγνατία Οδό. Η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά 6-8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη–Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη-Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη–Έδεσσα. Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, κυρίως, όμως, οι δρόμοι θα αποκτήσουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Θεσσαλονίκη - Έδεσσα κρίθηκε απαραίτητη δεδομένου ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με την Θεσσαλονίκη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσα από την Χαλκηδόνα και τα Γιαννιτσά. Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα, μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.
Ποιο είναι το οδικό έργο
Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:
Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: - Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. - Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. - Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι - Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού - Έδεσσας) ως εξής:
(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.
(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα.
(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.
(δ) Τμήμα Μελίσσι - Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα.
(ε) Τμήμα Μαυροβούνι - Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.
Πρωταπριλιάτικο ε;
ΑπάντησηΔιαγραφήποιον βουλευτη να πω μπραβο; ου να μου χαθητε χαραμοφαηδες πολιτικαντηδες μας εχετε τοσα χρονια του πεταμου και υποφερουμε εμεις οι πολιτες, αχρηστοι ολοι σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή