ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΟΥΜΑΤΖΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΥΟ CD ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΞΕΝΙΤΙΔΕΙΟ Π.Κ.ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024, στην αίθουσα του Ξενιτίδειου Πολιτιστικού Κέντρου Αριδαίας, στα πλαίσια εκδήλωσης του συλλόγου «Χοροτοπία», πέντε ομιλητές παρουσίασαν δύο CD με τραγούδια στα εντόπικα, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Επειδή, από μερικούς, παρερμηνεύθηκε η παρέμβαση που οι διοργανωτές μου επέτρεψαν να κάνω, μετά το τέλος της εκδήλωσης, είναι αναγκαίο να δημοσιοποιήσω τα τέσσερα σημεία της όλης εκδήλωσης στα οποία αναφερόταν ο παρέμβασή μου, ως εκπροσώπου του Συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων Εδέσσης- Αλμωπίας.
Διευκρίνισα ότι η πλειοψηφία των, επώνυμων και ανώνυμων, ντόπιων γηγενών Μακεδόνων που συμμετείχαν στον Μακεδονικό Αγώνα γνώριζαν ή μιλούσαν αποκλειστικά τα εντόπικα αλλά με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους, αγωνίσθηκαν για να προασπίσουν την πίστη τους στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και την Ελληνική εθνική τους ταυτότητα, από την επιθετικότητα των Βούλγαρων Κομιτατζήδων. Άρα εμείς ως απόγονοι αυτών των αγωνιστών είμαστε εξοικειωμένοι με τα εντόπικα τα οποία δεν πρέπει να τα δαιμονοποιήσουμε αλλά πρέπει να τα απομυθοποιήσουμε.
Αντέδρασα στην απαράδεκτη αναφορά, ενός εκ των ομιλητών, του ομότιμου καθηγητή τμήματος κοινωνικής ανθρωπολογίας και ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου Σ. Καράβα, για τον Καπετάν Γαρέφη, τον οποίο στην ομιλία του παρουσίασε ως στυγερό δολοφόνο. Είπα ότι προσεγγίζει το θέμα μονόπλευρα χωρίς να διευκρινίζει ποιοι ήταν αυτοί των φονικών περιστατικών που ανέφερε ποιος ήταν ο ρόλος τους, σε πιο πλαίσιο έγιναν τα γεγονότα και ότι αντιμετωπίζει επιπόλαια τα γεγονότα. Τόνισα ότι εμείς τιμούμε τον Καπετάν Γαρέφη για τον αγώνα του να αποτρέψει τον εκβουλγαρισμό των γηγενών Μακεδόνων και ότι οι Βούλγαροι ήλθαν εδώ να εκβουλγαρίσουν και να κακοποιήσουν τους γηγενείς Μακεδόνες και δεν πήγαμε εμείς εκεί στους Βούλγαρους να τους κάνουμε Έλληνες. Ήταν αμυντικός πόλεμος ο Μακεδονικός Αγώνας και επιβεβαίωσε την Ελληνικότητα των ντόπιων και την προσήλωσή τους στο πατριαρχείο. Σίγουρα προκαλεί έντονο προβληματισμό το γεγονός ότι καθηγητής Ελληνικού Πανεπιστημίου αντιμετωπίζει τόσο εχθρικά και μονόπλευρα έναν αγωνιστή του Μακεδονικού Αγώνα.
Στην ομιλία του ο Σ.Καράβας ανέφερε ονόματα και γλωσσολογικά στοιχεία όλων όσων κατοίκισαν την Αλμωπία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στην παρέμβασή μου επισήμανα ότι δεν ανέφερε πουθενά κάποια δήθεν «Μακεδονική» εθνότητα να υπήρχε εδώ, ούτε κάποια «Μακεδονική» Γλώσσα να μιλήθηκε εδώ. Ανέφερε γενικά για ύπαρξη «σλαβοφωνίας». Μπορεί αυτά που μιλιόντουσαν εδώ να ήταν «σλαβόφωνα» ή «σλαβοφανή» αλλά πρέπει να τονισθεί ότι αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι που «σλαβοφώνησαν» δεν ήταν Έλληνες. Αυτοί, που τους ονόμασε «Σλαβόφωνους», κατά την διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα απέδειξαν περίτρανα την Ελληνικότητά τους, όταν ακόμα η Μακεδονία ήταν εκτός Ελληνικού κράτους και υπαγόταν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Κλείνοντας, στο τέταρτο θέμα της παρέμβασής μου, αναφέρθηκα στα λόγια άλλου ομιλητή που είπε ότι «ο κόσμος έλεγε στα παιδιά του να μην μιλάνε τα ντόπια έξω και ότι αυτό γίνεται και τα τελευταία χρόνια». Ο κόσμος έλεγε αυτό στα παιδιά του γιατί, πριν 100 χρόνια, η προπαγάνδα ήθελε, όσους μιλούσαν ντόπικα, να τους κάνει Βούλγαρους και τώρα η προπαγάνδα θέλει, όσους μιλούν τα ντόπικα, να τους κάνει «Μακεδόνες» αλλά όχι Έλληνες. Για αυτόν τον λόγο υπάρχει αυτό το σφίξιμο. Εάν εκλείψει αυτό δεν υπάρχει πρόβλημα.
Μετά το τέλος της δικής μου παρέμβασης, για την αναφορά του Σ.Καράβα σχετικά με τον Καπετάν Γαρέφη, ζήτησε και πήρε τον λόγο ο Δημήτριος Μπίνος ως καταγόμενος από το Γαρέφη, ως Ιστορικός -Αρχαιολόγος και ως πρώην Δήμαρχος Αλμωπίας, οποίος υπερασπίσθηκε με ένθερμα λόγια το έργο και την παρουσία του Κώστα Γαρέφη στα μέρη μας τονίζοντας τις ειδικές συνθήκες διεξαγωγής του Μακεδονικού Αγώνα.
Τα CD και το φυλλάδιο που τα συνοδεύει, δεν πρόλαβα να τα αγοράσω και για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω τίποτα για αυτά.
Η όλη παρέμβαση είχε σκοπό να επισημάνει ότι τα εντόπικα μιλήθηκαν και από γηγενείς Μακεδόνες Έλληνες και ότι δεν ταυτίζονται με την σημερινή επίσημη γλώσσα του γειτονικού κράτους, όπως μερικοί προσπαθούν να μας πείσουν. Για τον λόγο αυτό προτρέπω κάθε αναγνώστη να διαβάσει και το αναλυτικό άρθρο μου για το πώς και πότε δημιουργήθηκε η επίσημη γλώσσα του γειτονικού κράτους.
συγχαρητηρια για την παρέμβαση
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να είμαι εκεί και να γνωρίζω για το οτιδήποτε συζητήθηκε θέλω να αναφερθώ στο τέταρτο θέμα που αναφέρετε κύριε πως αυτό που λέτε είναι ψέμα. ΚΑΝΕΝΑΣ δεν λέει να μην μιλάς την διάλεκτο αυτή υπό το φόβο μην είναι έλληνας αλλά εσείς που είστε άλλες μας λέτε Σκοπιανούς και Βούλγαρους . Ούτε παλιότερα αυτό που λες φοβόντουσαν να μιλήσουν μην τους πούνε Βούλγαρους . Αυτά μίλαγαν δεν ήξεραν κάτι άλλο και τους ανάγκαζαν να μην μιλάνε για να μάθουν μόνο τα ελληνικά. Ο φόβος τους ήταν ο αστυνομικός του χωριού που τους επέβαλε πρόστιμα και ο δάσκαλος στο σχολείο. Πήγαινε να στα πει κανένας παππούς εν ζωή και άσε τις θεωρίες τις δίκες σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον φόβο από την λέξη εντόπικα φαίνονται όλα
Στην περιοχή της Κρήτης τα τραγούδια που ήταν στην τοπική διάλεκτο παρέμειναν κρητικά
Στην περιοχή της Θράκης παρέμειναν θρακιώτικα
Στην ήπειρο και πάει λέγοντας
Στην περιοχή της Μακεδονίας γιατι αποκαλούνται σκοπιανά και βουλγαρικα από τους μη γηγενείς και γιατί από τους γηγενείς Μακεδόνες αποκαλούνται εντοπικα ; Τι σημαίνει εντοπικα ; Μήπως από τον τόπο αυτό ; Ποιος είναι αυτός ο τόπος θα μας πείτε ; Και πείτε γιατί υπάρχει φόβος και αποκαλούνται εντοπικα
Εσύ να πας στην υποτιθέμενη Μακεδονία σου κ άσε την δικιά μας ήσυχη.. μάθε ιστορία κ όχι ότι λένε οι κωσταρακιδες
ΔιαγραφήΠοια Μακεδονία σου εσένα ; Οι πρόγονοι σου που ήταν τότε ; Πόντο ή μικρά Ασία ;
Διαγραφήμπραβο σου τα ειπες ολα οπως πρεπει,ας ρωτηση να μαθει τι ειναι η σπουζα(οι παππούδες μας ξερουν.....)
ΔιαγραφήΕννοείται Μακεδονία ΜΟΥ! Έχεις δει πολλούς Μπαχοβίτες από τον Πόντο?? Σε όποιον δεν αρέσει να πηδηξει απέναντι κ ας μην ξαναέρθει εδώ. Εδώ ζούνε Έλληνες οχι γύφτοι σκοπιανοι
ΔιαγραφήΠεστα ρε 11.59 όλοι γίναν Μακεδόνες από 3.000 χλμ μακριά! Πριν 100 χρόνια ούτε ήξεραν το όνομα της Μακεδονίας μας οι Πόντιοι και οι Μικρασιάτες! Μόνο εμείς οι γηγενείς Μακεδόνες είμαστε γνήσιοι και ας λένε ότι θέλουν τα νούμερα! Χαίρομαι που αυτή η εκδήλωση έγινε γνωστή, έστω και έτσι, γιατί πραγματικά μίλησαν αξιόλογοι άνθρωποι και είπαν τα πράγματα με το όνομα τους! Βέβαια ουτε ο κύριος Τσαρκνιας που ήταν εκεί εκ μέρους του δήμου, δεν ανέβασε κάτι στην σελίδα του, για τον δήμαρχο και το συνάφι του, ούτε κουβέντα! Δεν σας ψήφισα, αλλά με αυτή την πολιτική που ακολουθείται και με τα έργα 0 στον δήμο, ούτε πρόκειται! Ειστε πολύ λίγοι τελικά!
ΔιαγραφήΣάββας Λαζόπουλος. Η ομιλουμένη τότε γλώσσα επεβλήθη από τους σλάβους οι οποίοι προσεπάθησαν να κατακτήσουν την γή της Μακεδονίας. Οι ιθύς το γένος Μακεδόνες, δεν υπήρξαν ποτέ σλάβοι. Ο φόβος, οι προπηκακισμοί και οι σφαγές των σλάβων, των σκαβοφώνων βουλγάρων, κομμάτι της τουρκομογγολικής προέλευσηςως φυλή έχουν επιτύχει αυτό που εσείς αποκαλείται για τον εαυτό σας γλώσσα " εντόπικη" αλλά η γλώσσα αυτή δεν είναι γλώσσα των μακεδόνων, ανιστόρητε. Οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ Ωμιλούσαν και Εγραφαν Ελληνικά! Εξ ού και η ελληνική γλώσσα ωμιλείτο σχεδόν σε όλον το αρχαίο γνωστό πληθυσμό, στη ελληνιστική περίοδο. Εφόσον σεις, ως "εντόπιος " λέτε ότι αυτή είναι η γλώσσα σας, εξυοακολυετε ότι δεν έχετε ελληνική μακεδονική συνείδηση ολυτε ξαι ιθαγλενεια. Ελισθε ή σλάβος του αποκαλου.ένου χώρου της Σερβίας βόρεια μας, ή βούλγαρος. Μακεδών Έλλην ουχί.
ΔιαγραφήΑυτά που γράφεις κ. Λαζόπουλε σε τι γλώσσα είναι;
ΔιαγραφήΔιάβασέ τα άλλη μια και πες μας.
Όλα τα λεφτά αυτό το ουχί σαν να βγήκε από τολ της εποχής του Παπάγου.
Το περιεχόμενο ασχολίαστο. Δικαιολογημένα δεν είστε και κάνας ιστορικός
τα ειπατε ολα με πεντε λέξεις κύριε Λαζόπουλε, αντε να σε καταλάβουν οι ανιστόριτοι, μάλλον δεν θέλουν.
ΔιαγραφήΈλλην ουχί 🤣🤣🤣
ΔιαγραφήΣτρατηγέ μου θα κάνουμε καινούργιο συκώτι με την ημερησία διαταγή που υπογράφετε.
Χακί νοσταλγία.🤣🤣🤣
Οι ανώνυμοι που ενοχλούνται από το "ουχί" και την γραφή μου, πολύ θα ήθελα να τα γράφουν επώνυμα. Ασφαλώς για κάποιους τα ελληνικά είναι δυσκολοχώνευτα. Παρομοίως θα ήθελα να γνωρίσω διατί τους ενοχλεί η ελληνική γλώσσα. Σχολιαστές απλώς για να ασκούν κριτική και να προσπαθούν ματαίως να πείσουν για κάτι αόριστο κσι ανώνυμα δε ν ενέχει σημασία. Εάν γνωρίζουν άλλη γλώσσα και τα γράμματα της να έχουν το θάρρος, επώνυμοι, να γράψουν. Ελεύθεροι άνθρωποι σε ελεύθερη χώρα. Όσο για το χακί που τους ενοχλεί, να μην ξεχνούν ότι αυτό ελευθέρωσε την Μακεδονία, από κάθε βάρβαρο, και ξενοκίνητο, επαναφέροντας την κλασσική Ελλάδα σε φυσιολογικά σύνορα. Χαμένες Πατρίδες δεν υπάρχουν, λγσμονημένες ίσως.
ΔιαγραφήΟι ανώνυμοι για ευνόητους λόγους γράφουν ανωνύμως. Είναι εύκολο να γλωσσαλγεί κάποιος επωνύμως όταν έχει τους μηχανισμούς και τον
Διαγραφή"βαρύ οπλισμό" του βαθέως κράτους. Ανέξοδο λιβάνισμα περί ελεύθερων ανθρώπων κτλ θα είχαν και κάποια αξία αν αναφέρονταν στην εκκωφαντική σιωπή της περίπτωσης παρακολούθησης του Κωνσταντίνος Φλώρος, για παράδειγμα.
Βεβαίως και το χακί έκανε πράγματα και θυσίες για τη χώρα. Αλλά κλασσικισμός στα σύνορα δεν υπάρχει. Κι αν εννοείς την κλασσική Ελλάδα, στην κλασσική Ελλάδα δεν υπήρχαν εθνικά σύνορα. Υπήρχαν πόλεις κράτη που κάθε τόσο πολεμούσαν μεταξύ τους. Βέβαια το χακί έκανε και προδοσίες. Χούντες για παράδειγμα. Και ήταν και ξενοκίνητες μια και ανέφερες.
Και αν μιλήσουμε για την ιστορία της γλώσσα, το χακί προσπάθησε να επιβάλλει μια νεκρή γελοία γλώσσα (την καθαρεύουσα)προσπαθώντας τηνμια λαδημοτικής γλωσσας
Σε κάθε περίπτωση ένα σχόλιο που έχει τόσα γλωσσικά λάθη είναι πολύ φυσικό να σχολιάζεται.
Επειδή το σχόλιό μου στάλθηκε από κινητό κατά λάθος ανολοκλήρωτο και παρά την παράκληση στην ιστοσελίδα να μην το δημοσιεύσει ανολοκλήρωτο για να επανέλθω, δημοσιεύτηκε, συμπληρώνω:
ΔιαγραφήΤο χακί επίσης με λύσσα προσπάθησε να επιβάλλει μια νεκρή γλώσσα(καθαρεύουσα) αντί της δημοτικής γλώσσας που μιλούσε και κατανοούσε ο λαός. Την οποία καθαρεύουσα κάποιοι (με τη δύναμη της συνήθειας θέλω να πιστεύω) μας υπενθυμίζουν κάθε τόσο προκαλώντας μάλλον μειδίαμα με την γραφικότητα που κουβαλάει πλέον στις μέρες μας.
Για παράδειγμα :"...να γνωρίσω διατί τους ενοχλεί..."
Μετά το ουχί ήρθε και το διατί.
Η εκδήλωση αυτή είχε από την αρχή αυτών των σκοπο . Μαθημενα τα βουνά από τα χιόνια . Μη δίνετε σημασία τους δίνουμε αξία
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσάς περιμέναμε να μας δώσετε αξία, όρεξη σας είχαμε! Αν δεν σου άρεσει δρόμο από εκεί που ήρθες!
ΔιαγραφήΕσύ δενας λές από που ήρθες όμως.Κανεια εξέταση dna . Και από την απάντηση σου και μόνο δείχνει τον σκοπό. 100 η αλεπού 101 το αλεπουδακι
ΔιαγραφήΓνησιοι μακεδονες και γνησια ελληνικα μιλουσαν μονο οι κατικοι του ανω και κατω γκρετσκιε σελο! Τα ντοπικα ειναι απλος σλαβικη διαλεκτος! Παραλαγη των βουλγαρικων! Επιδη ο Τιτο τους ειπε οτι ειστε μακεδονες δεν σημενει οτι εχουν καποια σχεση με τους αρχαιους μακεδονες! Τα σλαβικα που ομιλουν οι δικοι μας τα μισα διαφερουν απο τα σκοπιανα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή εσύ νομίζεις ότι γράφεις ελληνικά πες τι σημαίνει.
ΔιαγραφήΤο CD με το βιβλίο το πήρατε τελικά η να σας το φέρω
ΑπάντησηΔιαγραφήΙστορικά αποδεικνύεται από αρχαιοτάτων χρόνων ότι η Μακεδονία ήταν ένα από τα βασίλεια της Ελλάδας όπως καί άλλες περιφέρειες όπως της γνωρίζουμε σήμερα.Ασχετα αν έμεινε περισσότερα χρόνια υπό των κλοιό των Τούρκων και των άλλων λαών που επιδίωκαν από τα εδάφη της όπως ηλοι Βούλγαροι. Καλά μέχρι εδώ; Το καταλάβατε; Η επίσημη γλώσσα είναι και ήταν η ελληνική άσχετα που σχεδόν σε όλες της περιοχές της Ελλάδας υπάρχουν η ντοπιολαλιες η οποίες μπορεί να είναι επηρεασμένες από πολλούς παράγοντες. Της οποίες ντοπιολαλιες της συναντάμε σνσντην Ελλάδα σε διάφορα παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια. Για ποιον λόγο να γίνεται θέμα η ντοπιολαλιά; Το θέμα τι κάνετε εσείς γιατί θέλετε να διχασετε την κοινωνία ίσως επειδή έχετε απώτερους σκοπούς
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γαρέφης κ ο κάθε Μακεδονομαχος δεν ξύπνησε ένα πρωί δεν είχε τί να κάνει και λέει ας πάρω τα άρματα. Τον ξύπνησαν η κτηνωδίες των Τούρκων και των Βουλγάρων απέναντι σ' ένα λαό που των βίαζαν και των κακοποιούσαν με κάθε μέσω. Καιγανε κάθε τι ελληνικό και εκβιαστικά παρέσυραν τον κόσμο στα δικά τους φρονήματα. Επέβαλαν με το ζόρι τα δικά τους σχολεία της δικές τους εκκλησίες την δικιά τους ζωή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σταματήσει να μιλιέται αυτή η βουλγαρική διάλεκτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν μπερδευτεί τα πράγματα πολύ εδώ. Και οι ορχήστρες να σταματήσουν να παίζουν τραγούδια που μιλάνε για απελευθερώσεις και «φύγετε έλληνες από την Μακεδονία».
Ντροπή και αίσχος.
Απαράδεκτη και η Αρχή του τόπου που ενώ ξέρει τι τραγουδάνε στα πανηγύρια δεν παίρνει θέση!
Τα σλαβικά δεν είναι μακεδονική διάλεκτος και μακάρι σύντομα να αφανιστούν.
Οι δε που ταυτίζονται με βόρειους γείτονες, να πάνε και εκεί που ανοίκουν!
ΒΡΕ ΕΣΥ ΘΑ ΑΦΑΝΙΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΤΟΠΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΗΜΕΝΕ, Ε ΚΑΗΜΕΝΕ ΠΟΝΤΙΕ! Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΑΣ ΒΟΥΛΩΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΣΤΡΈΨΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Σ' ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ!
ΔιαγραφήΚαι να σταματήσει η προπαγάνδα όλων αυτών των προσφύγων που βρίσκονται στην Μακεδονία…..πρόσφυγες είστε φιλοξενούμενοι εδώ ζείτε ελεύθεροι χάρη στους εντόπιους που δώσανε τη ζωής τους για τον τόπο τους και δεν την κάνανε με ελαφρά πηδηματάκια!!!!δεν θα χαθεί η παράδοση των εντόπιων ότι και να κάνετε για να αναδείξετε μια παράδοση του πόντου της Θράκης και πάει λέγοντας αυτές οι παραδόσεις στον τόπο τους όχι ΕΔΩ….
ΔιαγραφήΒρε καημένε! Ντόπιος μακεδονας είμαι και όχι πόντιος. Εσυ είσαι σκοπιανάκι και φιλοξενούμενος και να πας από εκεί που ήρθες. Η γλώσσα αυτή σβήνει σιγά σιγά και σύντομα δεν θα υπάρχει. Θα μπουν όλα στην θέση τους.
Διαγραφή'' Εχθρός της χώρας δε θεωρείται κάποιος που μιλάει μία τοπική διάλεκτο΄΄. Εχθρός μπορεί να είναι και κάποιος που μιλάει ελληνικά....... Ούτε όλοι οι εντόπιοι αισθάνονται μη- Έλληνες ή όπως κατάπτιστα αποκαλούνται Σκοπιανοί. Υπάρχουν όμως κάποιοι που πραγματικά ταυτίζουν τους εντόπιους με το κράτος των Σκοπίων και θέλουν να είναι ανεξάρτητοι. Και οι τελευταίοι, είτε προσφυγικής καταγωγής είναι, είτε εντόπικης καταγωγής, για τους δικούς τους λόγους, δημιουργούν διχόνοια και προβληματίζουν. Εάν αύριο στην πλατεία της Αριδαίας τραγουδήσουμε όλοι ένα ιταλικό τραγούδι, δε σημαίνει ότι ξαφνικά την είδαμε ιταλικό προτεκτοράτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή ήμουν εκεί, ο ιστορικός αυτός, που μίλησε πάρα πολύ ωραία για όλη την ιστορία εδώ του τόπου και είπε αληθειες που πονάνε μερικούς, δεν είπε ότι ο καπετάν Γαρέφης δεν πολέμησε για την Μακεδονία και ότι δεν ήταν ένα πρόσωπο αξιοσέβαστο, απλά είπε ότι ήταν ένας σκληρός άνθρωπος και πριν τον πόλεμο!! Αναιρεί το ένα το άλλο; Ποιος θα πήγαινε να πολεμήσει η Λουλού;
ΑπάντησηΔιαγραφήστην επίσημη ιστορία είναι καταγεγραμμένο τι ηταν οι περισσότεροι κρητες και οι Πελοποννήσιοι που πολεμησαν κατω απο την ηγεσία Ελλήνων αξιωματικών.(οτι είπε ο κ.καθηγητής)
ΔιαγραφήΕπιτέλους ένας άνθρωπος που αναφέρει με λίγα λόγια όλα όσα ειπώθηκαν εκεί μέσα. Ο κάθε άσχετος γράφει ότι θέλει εδώ μέσα πιστεύοντας στα γραφόμενα ενός φασίστα - συκοφάντη!!!
ΔιαγραφήΜια χαρά τα είπε ο ιστορικός, μια ώρα μιλούσε ο άνθρωπος με στοιχεία και αποδειξεις, για ονοματοδοσίες και για την διάλεκτο που υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει!! Είπε δολοφόνο τον Γαρέφη. Τι ήταν άγιος; Όλους αυτούς που σκότωσε στον αγώνα δεν ήταν άνθρωποι, επειδή ήταν εχθροί δεν είχαν ψυχη; Αλλά η τρίχα, τριχιά! Και δεν έχουμε κανένα θέμα, ούτε να μιλάμε, ούτε να τραγουδάμε! Όποιος ζοριζεται, πρόβλημα του! Ρασμπρά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσα να πιστέψω όλα όσα γράφονται στο άρθρο αν το άρθρο δεν το είχε συντάξει ο γιουματζίδης!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να απαγορευτούν τα σλαβικά εδώ είναι Ελλάδα. Αυτοί που θέλουν να τα μιλάνε να πάνε εκεί που ανοίκουν. Ντροπή στις ορχήστρες που τραγουδάνε σκοπιανικα προπαγανδιστικά τραγούδια
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά τα λες να απαγορευτούν και τα ποντιακά να πάνε από εκεί που ήρθαν αυτοί που θέλουν να τα μιλάνε τι οχι; βοίδαρε
ΔιαγραφήΝαι ρε φίλε. Μόνο τουρκικά όπως τα μιλούσαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας και λέγανε τον πόνο τους για τις χαμένες πατρίδες.
ΔιαγραφήΧΑΧΑΧΑ ΑΣΕ ΜΑΣ ΡΕ ΦΙΛΕ ΑΙ ΣΑ ΠΈΡΑ
ΔιαγραφήΝα πας να βρεις την χαμένη πατρίδα σου, μην σε κρατάμε άλλο και υποφέρεις!! (4.01)
ΔιαγραφήΠροσοχή Έλληναρες μου κλείστε τα αυτιά σας και ανοίξτε Σκαι η αλήθεια παραμονεύει..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά που ήρθε ό κύριος Σπύρος Καραβάς από τό πανεπιστήμιο του Αιγαίου νά μας θυμίσει αυτά που ξέρουμε τόσα χρόνια και μας λένε καί οι παππούδες μας... γιατί με τόσο πόλεμο καί τόσο μπλα μπλα από τούς δήθεν μακεδονομάχους που δεν κατοικούν πάνω από πεπενηνταχρόνια στην περιοχή μας αλλά το παίζουν πιο Μακεδόνες από εμάς που οι προπαππούδες είναι θαμενοι σε αυτά τα βουνά εθά ξεχάσουμε καί αυτά που ξέρουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Λαζόπουλος τα είπατε όλα και όποιος κατάλαβε κατάλαβε, μπράβο σας
ΑπάντησηΔιαγραφήμα δε ντρεπεστε καποιοι; αισχος να βγαζετε τετοια μιση μεταξυ ανθρωπων που ζουν εκατο χρονια μαζι με ανθρωπους που κανανε οικογενιες με αλλες ρατσες με ανθρωπους που συναναστρεφοντε καθημερινα και ζουν και εργαζοντε μαζι, αραγε υπαρχει καποιος εδω μεσα που δεν αισθανετε Ελληνας; απορω με καποιους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανείς από τους ομιλητες δεν αποκάλεσε τον Γαρέφη δολοφόνο.Ο καθηγητής απλώς διάβασε τα απομνημονεύματα του διοικητού του Μαζαράκη και του Έλληνα προξενου στη Θεσ/νίκη Κορομηλά,όπου εκεί αναφέροντε βαρείς χαρακτηρισμοι για το ποιόν του Γαρέφη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποιος γεννηθηκε και μεγαλωσε σε αυτον τον τοπο αυτη ειναι η Πατριδα του! Οσοι αναφερωντε σε ντοπιους και προσφυγες ειναι συνεχιστες της πολιτικης του Τιτο!
ΑπάντησηΔιαγραφή